tisdag 2 mars 2010

En dag på Museet..


Så, vad skulle vi göra idag? Efter att vi sett En natt på Museet så bestämde vi att vi skulle ta tunnelbanan ett par stationer för att kunna gå på Natur historiska museet. Sagt och gjort så stod vi utanför kl 10:00. Men Pappa så här ser det ju inte ut på filmen...sa jag.

I entrén så stod det två dinosaurie skelett, inte ett T- Rex, men, men.


Vi kanske hittar någon annan från filmen, Dexter kanske



Där är han ju sa Melker efter en stunds letande, sån tur var så var han inte levande, dom vaknar ju inte för ens efter kl 24:00 sa pappa.


Dum, dum dum sa stenstyn från påsk ön

Men det bästa på museet var alla, dinosaurie skelett speciellt T-rexen, vill inte vara i samma rum som den efter kl 24, även om han bara vill jaga ben....



Idag har det varit en jätte fin vår dag här i NY, sol hela dagen så vi gick 20 gator hem, fast vi gjorde ett stopp på Mc Donalds, Gott. Grann Mc D verkar bli fint, idag så tog dom ner ställningen utanför hoppas vi hinner äta där innan vi åker hem.

Kolla in dom här klippen:


Melker:





Hugo:




Ha det bra var ni än är!
Hugo & Melker















4 kommentarer:

  1. Hej Hugo och Melker!
    Vilka fantastiskt fina bilder ni skickat till oss,

    Det var roligt att se på bilderna särskilt NATT PÅ MUSEET. Det var också kul att se på dinosaurierna. Ni verkar ha det bra, Max undrar vad du tänkte när du såg T-rex skelettet??
    Här hos oss på Planeten händer det också lite roligt, vi har haft Roliga Timman med trolleri och dans. Vi har också börjat jobba med vårt tema yrken och hus, vi tillverkade hus i massor i fredags, det var kul.Isak och Adam är så fina i håret dom har klippt sig.Här har vi snö kvar men det börjar smälta bort. Vi undrar också hur ni klarar språket Engelska. Förstår ni vad dom säger?
    Ha så roligt nu och skicka fler bilder!
    Vi saknar dig Hugo, alla vännerna från PLANETEN

    SvaraRadera
  2. Hej Planeten!
    Vi har det super bra solen skiner i dag också.
    Jag tänkte inte så mycket mer än att T- rexen var cool, den var mindre än vad vi trodde.
    Huset var inte som i filmen, Indian tjejen Sacajawea fans inte heller
    Det går lite knaggligt men engelskan, jag kan säga, tank you, my name is Hugo, i am from Sweden, resten får mamma och pappa hjälpa mig med.
    Jag saknar er alla med.
    Bamse kramar, Hugo

    SvaraRadera
  3. Hej hugo och Melker!
    Isak hälsar att han älskar Hugo och Melker och längtar massor. Isak saknar er! Vi följer bloggen med spänning och jag vet att alla i klassen pratar massor om er :)
    Hoppas att även mamma och pappa har det bra!
    stora kramar
    Fam Schneider

    SvaraRadera
  4. Hej Melker och Hugo!
    Jag är så nyfiken på er vistelse så nu sitter jag hemma med Elin och tittar på er. Var det inte läskigt att vara astronaut? Dessa bilder måste jag visa fjärilsbarnen på fredag, fast då har ni säkert hittat på mer roliga saker.
    Ha det bra önskar fröken Linda

    SvaraRadera