söndag 21 mars 2010

Bilutflykt till stranden - söndag i stan

En dag hyrde vi bil och drog iväg utanför stan. Det var nästan 23 grader så vi åkte till stranden och hade picknick och spelade baseball.
Melker tjatade om att bada hela tiden men det blev bara fötterna som stack i - det var svin kallt!
Visst var det tur att vi stoppade den här stenen från att ramla ner i central park!

Vi fick bästa bordet på restaurangen med utsikt över hela Manhattan - vi börjar bli som Amerikanerna och vi ber om doggybags eftersom det är supermycket mat över allt!

Vi hittade NYC största godisaffär också. Jag köpte en klubba och Melker en M&M´s transformers godis.
I affären fanns det en chokladfontän - det luktade smaskigt och man kunde sticka in en jordgubbe, ananas eller marschmallow, mums!
Kolla in färgen på min tunga! Erkänn att Ni blir läskade.... Det blev alla i hela stan när jag gick runt med mitt regnbågsfärgade lördagsgodis.
Så här grymma fasader har de på husen - mamma blev nästan skraj. Jag skulle gärna se filmen men man måste vara stor - trist.


Vi tog bussen till en ny lekplats idag - där kunde man klättra, gunga och busa runt - vi tycker det är långa dagar kan jag lova.


Här räddar jag "Flat Iron Building" från att ramla ner - tur att vi gjorde en vända på stan idag. Nu börjar sista veckan - vi börjar längta hem till Er alla.
Kramar kramar från oss! Hugo och Melker









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar